АВТОПЛАН

Придбання автомобіля: нові можливості

Українська преса, листопад 2008

Одним з найбільш наочних ознак зростання добробуту українців є істотне збільшення у останні роки кількості особистих автомобілів. Факт залишається фактом: в Україні наявність власного авто традиційно вважається символом життєвого успіху й підтвердженням матеріального статусу господаря.

Також ні для кого не секрет, що стрімке зростання продажу нових автомобілів стимулювалося насамперед доступністю банківського кредиту. І слід чесно визнати, що це джерело зростання майже відразу було втрачено через вплив світової фінансової кризи на Україну.

Скажімо, за оцінками фахівців компанії «Простобанк Консалтинг», «середня процентна ставка по кредитах на купівлю нових іномарок у доларах досягла максимального значення за всю історію масового автокредитування в Україні – 17,39%». Однак упродовж останніх двох тижнів вісім банків офіційно призупинили таку послугу: її надають уже не 30, а тільки 22 банки з 50 лідерів ринку кредитування».

Аналогічні проблеми переживає останнім часом і гривневе автокредитування.

Ще гірша картина вимальовується на неофіційному рівні. «Неформальні домовленості щодо обмеження кредитування населення абсолютно реальні», – вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

З цими оцінками  згоден і один з найавторитетніших українських банкірів – голова правління «Укрсоцбанку» Борис Тимонькін: «Усі великі банки домовилися й погодилися обмежувати цілі сектори кредитування... Наприклад, на автомашини. Ми зараз ще працюємо по програмах з деякими мережами, салонами. Допрацьовуємо їх – і край. Залишаться умови, але такі: дай 50% коштів плюс висока ставка».

Однак тонкощі банківської політики – це одне, а інтереси пересічного громадянина – зовсім інше. Тим паче що крім міркувань престижу, особистий транспорт у багатьох випадках – нагальна потреба. Надто під час кризи. У найближчі місяці дуже багато жителів країни на власному досвіді переконаються, що мобільність (немислима без власного автотранспорту) – ключовий елемент індивідуальної антикризової стратегії.

Що ж робити рядовому громадянинові у ситуації, що склалася? Як реалізувати своє цілком законне й пояснюване бажання стати власником авто?

Вочевидь, відповіді на ці питання треба шукати у таких схемах придбання автомобіля, які з огляду на вимоги поточної ситуації захищають громадян від нестабільності валютних курсів і високих відсотків традиційної позики.

І світовий досвід пропонує відповідні механізми. Навіть більше – способи купівлі автомобілів без залучення дорогого кредитного ресурсу, але й без одночасної оплати повної вартості машини уже понад 10 років активно розвиваються в Україні. Так, наприклад, компанія «АІСЕ» – адміністратор системи купівлі у групах «Автоплан» – за роки діяльності в Україні допомогла придбати своїм клієнтам понад 31 500(!) нових автомобілів.

Таку популярність послуги фахівці пояснюють низкою беззаперечних переваг купівлі в групах:

– простота оформлення – для підписання договору достатньо лише паспорта;

– захищеність клієнтів від курсових коливань;

– можливість гнучкого управління своїми витратами;

– повна незалежність від ситуації на кредитних ринках;

– істотне заощадження коштів під час купівлі (до 20%, порівнюючи з іншими  способами, які до того ж сьогодні практично недоступні); і багато чого іншого.

 

Отже, підіб’ємо підсумки: на сьогодні банківські фахівці одноголосно стверджують, що тепер позичальники можуть розраховувати тільки на кредити у гривні (до 40% річних) і тільки за умови ідеальної кредитоспроможності.

Якщо «ідеальна кредитоспроможність» – це про вас, тоді вам потрібно до банку за кредитом. У всіх інших випадках логічніше відвідати найближчий салон адміністратора купівлі у групах. Таких салонів тільки в компанії «АІСЕ» в Україні – 118. Навіщо чекати, щоб стати автовласником, якщо можна сплачувати невелику суму щомісячно і при цьому ваші платежі повністю захищені? Розташування салонів, а також умови системи «Автоплан" можна взнати на сайті  www.autoplan.com.ua.

 

Іван Кучерук

 

 

Повернутись до списку новин та статтей